Torstaina 7.5. Keski-Uusimaa-lehden paperisessa versiossa on sivun mittainen haastattelu eduskuntavaaleihin ensimmäistä kertaa tähtäävästä kaupunginvaltuutetustamme Samuli Isolasta.

Samuli on tuttu mies keravalaisille jo pitkältä ajalta, ja luottamustehtäviä on kertynyt vuosien varrella monenlaisia.

Nyt on oikea aika tavoitella jotain uutta.

Lähde mukaan tekemään uutta kansanedustajaa Keski-Uudellemaalle, liity mukaan kampanjan tukijaksi osoitteessa https://www.lyyti.fi/reg/SamuliEduskuntaan2027

Samuli kuvaili omalla facebook-sivullaan ehdolle lähtemistään näin:

Asetun ehdolle eduskuntavaaleissa

Vapunpäivä, suomalaisen työn päivä, koittaa aurinkoisena. On juuri oikea hetki kertoa se, että olen ilmoittanut olevani käytettävissä eduskuntavaaliehdokkaana Uudellamaalla huhtikuun 2027 vaaleissa.

Asetun nyt ensimmäistä kertaa ehdolle eduskuntaan.

Pyydetty ja toivottu tätä on jo pitkään, mutta erityisesti työtilanteeni ja vastuuni eivät ole tähän mennessä mahdollistaneet ehdolle asettumista valtiollisiin luottamustehtäviin.

Nyt on se hetki. Suomi on siinä asennossa, että yhteinen kotimaamme tarvitsee nyt uuden suunnan, toivon ja mahdollisuuksien suunnan.

Minun Suomeni on tavallisen ihmisen elämää ja oikeuksia arvostava, jokaisen ihmisarvoa kunnioittava, ilmastoa ja ympäristöä suojeleva, monimuotoinen, rohkeasti uudistuva mutta perinteitä kunnioittava, työtä ja toimeentuloa tarjoava, jokaisesta ihmisestä huolehtiva maa. Minun Suomeni on suomalainen hyvinvointivaltio ja sen lupaus, joka on edellisten polvien tänne rakentama. Minun Suomeni on jokaisen Suomi.

Tätä kaikkea olen valmis edistämään eduskunnassa parhaiden kykyjeni mukaan.

Tyhjästä en silti tälle tielle lähde. Takanani on jo 25 vuotta sosialidemokraattisena kaupunginvaltuutettuna Keravalla. Olen toiminut lukuisissa luottamus- ja vastuutehtävissä, kuten kaupunginhallituksen puheenjohtajana, lukuisten lautakuntien ja toimielinten puheenjohtajana, valtuustoryhmän vetäjänä sekä Keski-Uudenmaan alueellisessa johdossa. Olen ollut neuvottelemassa pääkaupunkiseudun asioista ja Uudenmaan kehityksen suunnasta.

Tiedän tarkkaan, millaista on työ yhteisten asioiden hoitajana. Se on vastuullista ja pitkäjänteistä työtä, jossa saa aikaan, kun kuuntelee, toimii ja tietää. Yksin kukaan ei aikaan saa ja tärkeää on löytää yhteisiä polkuja eteenpäin. Ja edistää oikeaksi kokemiaan ja yhteisesti sovittuja asioita sinnikkäästi silloinkin, kun tuntuu vaikealta.

Rakastan vilpittömästi tätä maata ja suomalaisia. Toisistaan välittävä, yhteisvastuun ja välittämisen Suomi ansaitsee arvonpalautuksen.

Lähden tälle tielle antamaan osaamiseni, kokemukseni, yhteistyökykyni – ja sydämeni.

Katso myös nämä: